Straipsniai

Vokiečių garažo ir pramoninių vartų gamintojas Hörmann, reaguodamas į kylančią privataus būsto renovacijos bangą šioje šalyje, pateikė būsto renovacijos procesą palaikantį ir skatinantį pasiūlymą, kuris Lietuvoje pirmą kartą buvo pristatytas „Resta 2009“ parodoje.

Pasak Tomo Radzevičiaus, Hormann Lietuva direktoriaus, Reno serijos komplektas skirtas naujų individualių namų įrengimui ar renovacijai, tačiau kompanija turi paruošusi konkurencingų pasiūlymų ir daugiabučių namų renovacijos projektams. Jų įgyvendintojams bus pasiūlytos intensyviam naudojimui pritaikytos šiltos ir saugios daugiabučių laiptinių durys ir automatiniai vartai požeminiams bendro naudojimo garažams.

Standartinio išmatavimo, keturių apdailos variantų laukujų durų ir garažo vartų su automatine pavara komplektas renovacijos idėjas atspindinčiais pavadinimas RenoDoor ir RenoMatic, parduodamas už 30 proc. mažesnę nei įprasta kainą. Tiesa, vertinant šių vartų ir durų dizainą, konstrukciją bei panaudotas medžiagas šio produkto ekonominiu niekaip nepavadinsi. Durų varčia pagaminta iš nerūdijančio plieno arba aliuminio su užpildu, stakta pagaminta iš aliuminio, sumontuotas aštuonių taškų užraktas ir nuo įsilaužimo apsauganti sistema. Vienintelis apribojimas, dėl kurio galima pateisinti tokią mažą kainą – vienas standartinis dydis. Tačiau tai ne problema vartotojams, keičiantiems prieš dešimtmečius įsigytą įrangą arba naujų namų statytojams projektavimo metu pasirūpinantiems, kad būtų įrengtos standartinių dydžių garažo vartų ir durų angos. Šis komplektas už Lietuvos rinkai adaptuotą kainą buvo pristatytas pavasarinėse statybų parodose „Resta 2009“ Vilniuje ir „Individuali statyba ir renovacija“ Klaipėdoje.

Publikavo "Hormann Lietuva"

Hörmann sukonstravo ir pagamino naujus ypač plačius vartus. Šie segmentiniai LPU 40 XXL garažo vartai yra net 6,5 m pločio ir turi visas geriausias įprastų vartų technines savybes.

Statistinė lietuvių šeima turi porą automobilių. Taigi, statantys naują namą, kaip taisyklė, įsirengia dviviečius garažus. Tačiau naujakurių šeimos, tik kurį laiką pagyvenę naujuosiuose namuose, supranta, kad šiek tiek apsiskaičiavo. Kur laikyti mopedą, keturratį, motociklą, nekalbant apie vejapjovę ir vaikų dviračius? Ar vaikai galės iš garažo pasiimti dviratį, jei abu automobiliai tuo metu yra garaže? Dažnai į šiuos klausimus teigiamo atsakymo nėra.

Hörmann sukonstravo ir pagamino naujus ypač plačius vartus. Šie segmentiniai LPU 40 XXL garažo vartai yra net 6,5 m pločio ir turi visas geriausias įprastų vartų technines savybes. Tai daugiau nei reikia dviems automobiliams saugiai ir patogiai įvažiuoti į garažą – be baimės subraižyti automobilio šonus čia bus galima įvairuoti ir kitą dviratę ir keturratę laisvalaikio, sodo ir namų ūkio techniką. Be to, naujųjų vartų segmentų dangos įvairovė leidžia priderinti vartus prie namo fasado apdailos. Vartų automatinė pavara lengvai valdoma nuotoliniu pulteliu – tai patogu lyjant, taip pat ir saugu: iš automobilio išlipama po to, kai įvažiavus į garažą vartai užsidaro.

Publikavo "Hormann Lietuva"

Garažo vartų ir durų naujovės: Hormann

Šiame straipsnyje Vokiečių garažo vartų ir durų gamintojas Hormann pateikia naujoves: nauja sintetinė medžiaga garo vartų stiklinimui, kaimo stiliaus garažo vartus, nuotolinio valdymo pultelį - automobilio cigarečių pridegėjo vietoje, prestižinio dizaino pultelį, naują garažo durų apsaugos paketą, nepametamą garažo vartų ir durų raktą, vartus sprogios aplinkos patalpoms, daugiabučių laiptinių duris.

Automobilių žibintuose naudojama medžiaga pritaikyta garažo vartų įstiklinimui

Pažangi garažo ir pramoninių vartų technologinė naujiena pasiekė Lietuvą. Kaip žinia, pramoniniai, garažų, dirbtuvių, automobilių salonų vartai dažniausiai įstiklinami. Vartų įstiklinimas pastatui suteikia architektūrinį individualumą ir skaidrumo bei lengvumo pojūtį. Iki šiol įstiklinimui naudotas sintetinės medžiagos stiklas buvo neatsparus įbrėžimams, žymės ant stiklo likdavo po kiekvieno valymo, ypač jei valant naudotos abrazyvinės medžiagos. Galiausiai įstiklintų vartų išvaizda tapdavo nepatraukli, sumažėdavo stiklo šviesos pralaidumas. „Hörmann“ vartų specialistai vartams įstiklinti pasiūlė daug atsparesnę naują sintetinę medžiagą „Duratec“. Tokia skaidri ir atspari apkrovoms medžiaga naudojama automobilių priekiniuose žibintuose. „Duratec“ ypač atsparus įbrėžimams ir išlieka skaidrus net po intensyvaus valymo daugelį metų. Dabar nauja įstiklinimo medžiaga kaip standartinė be jokio papildomo mokesčio naudojama visiems „Hörmann“ garažų ir pramoniniams vartams įstiklinti.

Kaimo stiliaus garažo vartai sugrįžta

Kaimiškas arba „Country“ stilius tampa vėl populiarus Lietuvoje. Šiai madingai tendencijai Europos garažo vartų rinkoje didžiausią įtaką padarė „Hörmann“, pagaminusi modernius metalinius sekcijinius vartus, savo dizainu primenančius medinius kaimiškus dviejų plokštumų vartus. Tokie vartai anksčiau buvo naudojami ne tik garažų, bet ir daržinių, tvartų ar arklidžių uždarymui. Naujųjų vartų kaimišką įvaizdį stiprina retro stiliaus apkaustai, rankenos ir vartų įstiklinimas naudojant dekoratyvinius elementus, primenančius saulės spindulius. Naujieji vartai yra pagaminti iš šiuolaikiškų medžiagų, jų valdymui naudojamos automatinės pavaros – kaip ir įprastuose garažų vartuose.

Nerūkote? Jums pravers cigarečių uždegimo įtaisas!

Kurioje vietoje turėtų būti laikomas garažo ar kiemo vartų nuotolinio valdymo pultelis? Daugeliui žinoma situacija, kai privažiuojant automobiliu prie garažo tenka raustis drabužių kišenėse. Tai nepatogu, ypač kai prisegti saugos diržai. Be to, vairuojant pavojinga ieškoti pultelio kur jis bebūtų padėtas automobilyje. Garažo vartų gamintojas „Hörmann“ surado patogų ir saugų sprendimą. Patogioje vietoje automobilyje įstatytas pultelis pasiekiamas vienu rankos ištiesimu. Kompaktiškas HSZ nuotolinio valdymo pultelis įstatomas į automobilio cigarečių pridegimo įtaiso lizdą. Daugelio automobilių modeliuose šis lizdas yra uždengtas peleninės dangteliu, taigi, vartų atidarymo pultelis apsaugotas nuo pašalinių asmenų nepageidautinų žvilgsnių ir negundo vagišių.

Naujas pultelis – tiesiai į muziejų

Naujasis „Hörmann” garažo vartų distancinio valdymo pultelis gavo vieną iš prestižiškiausių pasaulyje dizaino apdovanojimų „Red Dot“ premiją. Šis kokybės dizaino srityje įvertinimas kiekvienais metais suteikiamas įdomiausio ir inovatyvaus dizaino gaminiams tarptautiniame konkurse „Red Dot Design Award“. Apdovanojimas įteiktas birželio 25 d. Essen mieste vykusios ceremonijos metu. Įteikus premiją, „Hörmann” vartų distancinio valdymo pultelis vienerius metus bus demonstruojamas „Red Dot Design Museum“ - didžiausioje šiolaikinio dizaino pavyzdžių parodoje pasaulyje. Žinoma, prestižinius dizaino apdovanojimus pelnęs gaminys skirtas ne muziejams. Šį gražų ir patogų valdymo pultelį galima įsigyti ir Latvijoje.

„Design“ serijos HSD 2 pultelio kokybiško metalo korpuso apdailai pasirinktinai naudojama aliuminio, chromo arba paauksuota danga. Prašmatnus automobilistams skirtas „Hörmann” garažo vartų valdymo pultelis turi ir kitą funkciją – tai kartu ir pakabukas raktų ryšulėliui.

Durys laužiamos kai jos užrakintos

Visuomenėje paplitusi nuomonė, kad Skandinavijos ar kitose Vakarų Europos šalyse gyventojai įpratę nerakinti savo būsto durų yra teisinga tik iš dalies. Natūralu, durys tikriausiai nerakinamos, kai šeimininkai yra namuose.Vokiečiųkriminalistai teigia, kad įsilaužimas pro namo laukujas duris yra dažniausiai pasitaikantis vagių patekimo į pastatą būdas. Dėl šios priežasties policija pataria gyventojams stiprinti laukujų durų apsaugą, tuo tarpu Lietuvoje dažniausiai įsilaužiama pro balkonus ir plastikinius langus. Durų gamintojai atidžiai reaguoja į šiuos patarimus. Štai vokiečių garažo vartų ir durų gamintoja „Hörmann“, garsėjanti puikaus dizaino lauko durimis taip pat sustiprino standartinį durų apsaugos paketą. Mielas akiai, lengvumo įspūdį sukeliantis durų vaizdas išties yra apgaulingas, ypač nepageidaujamiems įsilaužėliams. Lengvai atrodančios „Hörmann“ aliuminio durys dabar turi iš išorės nematomą, bet efektyvią sustiprintą apsaugą prieš galimą įsilaužimą. Vieno rakto pasukimu durys užrakinamos penkiuose taškuose, plieniniai apsauginiai kaiščiai įstumiami į ertmes staktoje. Tokiu būdu durys apsaugomos nuo išstūmimo ar iškėlimo. Duryse sumontuotos spynos apsaugotos nuo persukimo ar pragręžimo. Šių durų apsauga nuo įsilaužimo prilygsta šarvuotų durų tvirtumui, tad tikriausiai dėl šios priežasties įsilaužėliams Lietuvoje tektų rinktis lengviausią kelią – laužtis pro plastikinius langus ir plastikines balkonų duris. Vokiečių policijos tyrimai rodo, kad jei per tris minutes nepavyksta įveikti lauko durų, vagys atsisako ketinimų įsibrauti į namą.

Daugiabučių lauko durys Lietuvoje primena įėjimą į kalėjimo karcerį

Įėjimo durys į pastatą pelnytai vadinamos namo vizitine kortele. Senos ir sudėvėtos, aplamdyto metalo durys tikrai nenuteikia maloniai. Tai dar ne viskas. Į patalpas nepatenkanti šviesa, šilumos nuostoliai, nesaugus uždarymas ar užraktas – susidėvėjusių durų sukeliamų problemų ir realių bei galimų nuostolių sąrašas pakankamai ilgas. Bet, tai taip pat reiškia, kad senų durų pakeitimas moderniomis -atsiperkanti investicija, ypač dabar, kai šildymo kainos Lietuvoje kasmet kyla dešimtimis procentų.

Viskas būtų paprasta, tačiau nepakanka tiesiog įdėti naujas duris. Naujos durys turi duoti teigiamus atsakymus į visus, ką tik išvardinto senų durų keliamų problemų sąrašo klausimus. Vokiečių durų ir garažo vartų gamintojai „Hörmann“ pasiūlė patobulinimą jau daugelį metų žinomai TopPrestige durų serijai. Dabar gaminamų aliuminio TopPrestige Plus durų dizainas nepakito, tačiau 50 proc. padidėjo šilumos izoliacija, dedamas trijų sluoksnių stiklas, durys užrakinamos penkiuose taškuose ir vyrių pusėje apsaugotos nuo durų varčios iškėlimo. Tai tikra „greito reagavimo“ paslauga prieš artėjančią šaltą žiemą. Užsakius Lietuvoje TopPrestige durys pristatomos per 2 – 3 savaites, o sumontuojamos per vieną dieną. Tereikia, pvz. vienos laiptinės 15 ar 20 butų savininkams pasiskaičiuoti sutaupomos energijos kiekį, įvertinti komfortą, padidėsiantį saugumą ir abejonių ar kliūčių greitam sprendimui tikrai neliks!

Pramoniniai ir garažo vartai sprogios aplinkos patalpoms

Vokietijos garažo ir pramoninių vartų gamintojų Hörmann produktai gali būti naudojami potencialiai sprogimams pavojingose patalpose. Hörmann pramoniniai ir garažo vartai bei plieno lakšto durys nuo šiol atitinka visiems Europos taisyklių ATEX 94/9/EC reikalavimams, taikomiems sprogimams pavojingose pramoninėse aplinkose, ten kur susidaro degių dujų, dulkių, dažų ar garų mišiniai. ATEX reikalavimus dabar tenkina platus spektras pramonėje naudojamų Hörmann sekcijinių, susukamų, greitaeigių vartų ar slankiojančių priešgaisrinių durų. Lietuvoje ši įranga montuojama ne tik visiems įprastuose objektuose - degalinėse, automobilių remonto dirbtuvėse ar logistikos centruose. Vartai gali būti montuojami ir pramoninėse sudėtingų ar pavojingų technologijų patalpose, kurių Lietuvoje atsiranda vis daugiau.

Nepametamas garžo vartų ir durų raktas

Iš esmės, kiekvienas durų raktas – tai ne šiaip gaminys, o įėjimą į uždarą patalpą arba erdvę užtikrinanti priemonė. Metalinius raktus ilgainiui pakeitė įvairių rūšių nuotolinio valdymo pulteliai ir magnetinės kortelės, greta esminių privalumų turinčios ir bendrą su įprastiniais raktais trūkumą: juos galima pamesti arba pamiršti. Kur kas geriau asmens atpažinimui naudoti kūno dalis, kurias tenka nuolat „turėti su savimi“ – na, kad ir pirštų atspaudus. Pastaraisiais metais pirštų atspaudų atpažinimo sistemos gerokai atpigo ir tapo prieinamos ne tik veiksmo filmų herojams, bet ir eiliniams vartotojams.Naujove netruko pasinaudoti „Hörmann“ specialistai: naujuose vartuose montuojami pirštų atspaudų skaitytu¬vai atpažįsta nuo 12 iki 100 pirštų atspaudų. Vykstant įmonės personalo kaitai, nebereikia atiminėti iš buvusių darbuotojų kortelių ar nuotolinio valdymo pultelių, pirkti papildomus pultelius naujiems darbuotojams – pakanka tik pakeisti atpažinimo sistemos duomenis. Esant didesniam vartotojų skaičiui šis įėjimo kontrolės būdas yra pigesnis ir patikimesnis, nei nuotolinio valdymo pultelių sistema.

Publikavo "Hormann Lietuva"

 

 

Daugeliui vairuotojų pažįstama situacija: įvažiuojant į siaurą garažą dažnai nulaužiami arba subraižomi automobilio šoniniai veidrodžiai, o jų pakeitimas naujais ar remonto išlaidos siekia keturženklį skaičių. Problemą aštrina šiuolaikinių automobilių vystymosi tendencijos. Nauji automobiliai, ypač septynviečiai šeimyniniai vienatūriai ar SUV visureigiai gaminami vis platesni.

Įvairuoti šiuos automobilius į senesnių standartų automobiliams pritaikytus garažus vis sunkiau. Sprendimą surado Europos garažo vartų madas diktuojanti vokiečių kompanija Hörmann. Pakanka plokštuminius garažo vartus pakeisti segmentiniais ir įvažiavimas į garažą praplatės net 14 cm. Tai pakankamai akivaizdus skirtumas, ypač mažiau patyrusiems ar nuolat skubantiems vairuotojams. Lemtingi centimetrai sutaupomi, nes segmentiniai garažo vartai, skiringai nuo plokštuminių, šonuose neturi vartų plokštumą laikančių svirčių, kurios užima daug vietos ir susiaurina įvažiavimo angos plotį. Segmentiniai vartai turi ir kitą privalumą. Jie atidaromi vertikaliai į viršų, todėl sutaupoma daugiau vietos priešais garažo vartus. Prie pat vartų galima pastatyti dar vieną automobilį, kuris netrukdys atidaryti garažo vartus.

Pasak Tomo Radzevičiaus, „Hörmann Lietuva“ direktoriaus, nepaisant akivaizdžių segmentinių vartų privalumų, pakeliami plokštuminiai vartai taip pat išlieka populiarūs. Pavyzdžiui, lietuvių mėgstami „Berry“ vartai Europoje gaminami ir paklausūs jau daugiau kaip penkiasdešimt metų. Nepasikeitė nei pavadinimas, nei vartų veikimo principas, pakito tik medžiagos ir gamyboje naudojamos technologijos. Tai nestebina – europiečiai vertina paprastus ir praktiškus daiktus, o ir mažų automobilių populiarumas Europoje taip pat nemažėja.

Publikavo "Hormann Lietuva"

 

Klausimas: Kaip paprastai garaže įrengti vėdinimo sistemą, kad jame nebūtų drėgmės? Garažas (su pakeliamais vartais) yra mūriniame priestate be apšiltinimo, grindys - betono.

Atsakymas: Specialisto Mindaugo Džiugo pastebėjimu, paprastai gyvenamųjų namų garažuose numatomas natūralus vėdinimas. Oras į patalpą priteka per orlaides, kurios įrengiamos ir komplektuojamos kartu su garaže numatytais langais. Oro kiekis yra nustatomas 12,0 m3/(h.m2), t. y. patalpoje turi būti palaikoma ne mažesnė kaip 2,0 h-1 oro kaita.

Kitas specialistas - projektų vadovas Genadijus Žarikovas - patarė garaže įrengti drėgmės ištraukimo sistemą. Tam reikės ventiliatoriaus, kuris ištrauktų apie 250 - 300 kubinių metrų oro per vieną valandą.

Toks ventiliatorius rekomenduojamas standartinio - nuo 16 iki 18 kvadratinių metrų - garažo plotui.

Jei garažo patalpa yra didesnė, nebeužteks aukščiau paminėto ventiliatoriaus galingumo. Jei, tarkime, garažo plotas būtų 30 kvadratinių metrų, tuomet reikėtų atitinkamo ventiliatoriaus, kuris ištrauktų 540 kubinių metrų oro per vieną valandą.

Taip pat garažo savininkas turės apsispręsti, kur - sienoje ar orlaidėje - įrengti ventiliatorių.

Vis dėlto, Genadijaus Žarikovo pastebėjimu, geriausia būtų, kad garažo savininkas kreiptųsi į bendrovę, užsiimančią vėdinimo sistemų įrengimu. Sužinojęs aptariamo garažo specifinius dalykus, specialistas išsamiau galėtų paaiškinti, kaip racionaliausia būtų vėdinti patalpą.

"Kaip, kur ir kokį sumontuoti ventiliatorių - tai tiksliausiai galima įvertinti ir patarti pamačius konkrečią patalpą. Nežinant garažo ploto, klausimą uždavusiai skaitytojai sunku tiksliai atsakyti, nes oro kiekis priklauso nuo patalpos ploto", - pridūrė Genadijus Žarikovas.

Pasak jo, jei garažo savininkas nusprendžia pasinaudoti bendrovės specialisto paslaugomis, ventiliatorius ir jo įrengimas paprastai kainuoja apie vieną tūkstantį litų.

Darbas, garaže įrengiant šią vėdinimo sistemą, užtruktų maždaug vieną dieną.

"Klausimų ir prašymų patarti dėl patalpų vėdinimo sulaukiame dažnai. Gyventojams tai yra pakankamai opi problema", - apibendrino uždarosios akcinės bendrovės "Šalčio takas" projektų vadovas Genadijus Žarikovas.